De eerste dagen

23 oktober 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Lieve volgers,

Na een lange vlucht zijn we veilig aangekomen op Bali. We hebben een goede vlucht gehad. Vanaf schiphol moesten we eerst 6,5uur vliegen naar Dubai. Daar hadden we de overstap en Vanad Dubai was het nog ongeveer 8uur vliegen naar Bali. Wat is dat een grote luchthaven! We moesten zelfs met de metro om ons 2e vliegtuig te bereiken. De tweede vlucht was overigens een stuk relaxer! Sowieso voor Raphaël want hij had de eerste vlucht een wat oudere man naast hem zitten die in z'n slaap keer op keer zijn eigen handen vast pakten (soort bid beweging) en weer losliet waardoor Raphaël steeds een zet kreeg, haha. Maar bij de tweede vlucht waren nog veel plaatsen vrij in het vliegtuig waardoor je op andere plekken mocht gaan zitten en we hadden lekker niemand naast ons. Dat voelt toch een stuk vrijer. Je kan bv. makkelijk even naar de wc lopen. Er was ook een erg vriendelijke NL stewardess die alles kon uitleggen, makkelijk hoor. De turbulentie viel mee. Allleen vlak voor de 2e landing

Aangekomen op Bali kwamen direct zoveel taxi chauffeurs op ons af! Ik denk dat we een keuze uit 100 chauffeurs en taxi's hadden. Moe van de reis wilden we zo snel mogelijk naar ons hotel. Na een mooie prijs te hebben afgesproken met een chauffeur stapten we twijfelend in. Hmm best raar om in een onbekend land bij een onbekend iemand in te stappen. Voor de zekerheid belden we nep ons resort dat we eraan kwamen. Ook verzonnen we dat vrienden van ons volgende week ook aankwamen op Bali en dat als hij goed reed, wij zijn nummer aan hun door zouden geven. De rit ging gelukkig prima. Vanaf dat moment hebben we ons zelf voorgenomen alleen nog maar bij bluebird taxi's in te stappen. Daar rijden er enorm veel van, zij bieden over 't algemeen goede prijzen en zijn zeer bekend en veilig, toch een fijner idee!

Rond 24.00uur kwamen we bij ons eerste resort aan, Dewani Villa.We hadden bij dit hotel thuis al 2 overnachtingen geboekt. Op deze manier konden we even uitrusten na de lange reis want in totaal ben je toch bijna 24uur onderweg (letterlijk vanaf thuis tot het eerste hotel). Wat een prachtig resort en wat werden we vriendelijk ontvangen. De eerste verdieping van een bungalow was onze rigendom. Een grote slaapkamer met een mooi kingsize bed, grote badkamer en buitendouche. S' ochtends werd het ontbijt vers voor je klaargemaakt in de buiten keuken. Ook kon je op bepaalde momenten gebruik maken van een gratis shuttle dienst. Een werknemer van het resort bracht je dan in het centrum of op het strand.

Gisteravond hebben we bij een kantoortje langs de weg onze tickets naar de Gili Islands geboekt. Later de avond hebben we met de Ipad ook 2 overnachtingen geboekt naar Bamboo Hideaway op Gili Trawangan. Daarvoor moesten we 1,5u met een taxibusje rijden en 1u met een speedboot. Beiden tochten duurde ongeveer een uur langer. We zijn er dus nu wel achter dat de reistijden die zij geven niet erg kloppen, haha. De taxi ritten zijn trouwens wel erg leuk omdat je veel van de omgeving ziet en die is prachtig! En na een tijdje te hebben meegereden schrik je ook niet meer zo snel van de rijstyle die ze hier hanteren. Alles gaat snel, onverwachts, dicht naast elkaar, door elkaar, het lijkt zonder verkeersregels maar je ziet nooit iets echt fout gaan en nauwelijks deuken. Dat verbaasde ons wel, haha! De boottocht was ook best een stuitertocht, wat een grote golven. Aangekomen zijn we met paard en wagen bij onze overnachtingsplaats gebracht. Wederom weer zeer gastvrij ontvangen. Je krijgt een rondleiding in je hut enzovoort. Ze vertellen zelfs waar de lichtknopjes zitten. Wat een schattig huisje slapen we in! Eind van de middag nog even een duik genomen in de mooie blauwe, heldere zee. We verwachten dat het morgen nog mooier is met de felle zon erbij. Vanavond letterlijk op het strand gegeten, heerlijk voor maar 12 euro in totaal. En de prijzen zijn gemiddeld hoger op de Gili Island, moet je nagaan. Tijdens het pinnen voel je je trouwens zeer rijk. Je haalt zo 2 miljoen Roepiah uit dat apparaat. Helaas is het niet zoveel waard als de euro, haha. Maar bij elke aankoop denk je wow wat duur maar dan blijk je het over bv. 60cent te hebben. Omgerekend is 2miljoen Roepiah ongeveer 130euro

Morgen gaan we de onderwaterwereld eens even bekijken. Lekker een dagje strand en snorkelen. Weltrusten alvast vanuit de Gili's van ons. Liefs Irene en Raphaël

1. Jacq:
    23 oktober 2015
    Zo wat een tocht hebben jullie al gemaakt zeg! en slim van jullie hoe jullie aan je eigen veiligheid hebben gedacht bij de taxi's. Nou ben benieuwd op jullie volgende verhalen xxx jacQ.
  2. Anouk:
    Gaaaaf! Wij zijn stiekem al wel een beetje jaloers hoor. Geniet! Xxx
  3. Jannie:
    23 oktober 2015
    Leuk hoor maar wat een reis.
    Fijn dat jullie veilig over zijn en nu genieten maar
    Groetjes en tot schrijfs
  4. E.bibbe-patje:
    26 oktober 2015
    wat heerlijk dat het zo mooie reis is wat zullen jullie genieten leuke verhalen opa en ik genieten met jullie mee gr van ons xxx