Nog precies twee weken

6 oktober 2015 - Hellevoetsluis, Nederland

Nog twee weken en één dag en dan is het zover. Ons backpack avontuur in Zuidoost-Azië. We kunnen ons bijna niet voorstellen dat we over 2,5 week gewoon op een tropisch bounty eilandje liggen! Eerst was het nog een onrealistisch plan voor over 1 jaar, één halfjaar en nu bijna is het zover! We hebben er allebei heel veel zin in maar het wordt natuurlijk ook steeds spannender.

Allebei merken we dat we dagelijks met de reis bezig zijn. Je staat er mee op, gaat er mee naar bed, komt steeds aangeschafte spulletjes tegen, je schaft de laatste spulletjes aan, regelt de laatste dingetjes enzovoort. Gedachten als: 'nog zoveel dagen voordat we op reis gaan' en 'dit doe ik nu nog een x-aantal keer voordat we op reis gaan' worden dagelijkse gedachten.

Ons kennende wordt alles tip top geregeld dus de tijd van vertrouwen, loslaten en gewoon gaan is bijna aangebroken! Over de voorbereidingen gesproken, er komt best veel kijken bij het voorbereiden van zo'n reis vinden wij. Denk aan: inentingen, visums regelen, een goed passende backpack kopen, een goede reisverzekering afsluiten, een pinpas die wereldwijd werkt, een creditcard en vooral het inlezen in de landen (waar willen we ongeveer heen en wat willen we ongeveer zien).

Daarentegen hebben we wat minder vertrouwen in het effectief inpakken van onze backpacks. Dat gaat nog een héééle uitdaging worden voor ons, haha. De backpacks moeten natuurlijk nog wel te tillen zijn, voordat we ons een hernia tillen. De backpack moet zo licht mogelijk zijn en we moeten echt zo min mogelijk meenemen. Onze motto hiervoor was eerder: 'liever teveel dan te weinig'. Je zou maar net op vakantie dat ene t-shirtje aan willen trekken dat goed matcht boven dat ene broekje die natuurlijk precies nog thuis ligt. Maar onze visie moet aangepast worden. Overbodige dingen moeten we dus ook echt als OVERBODIG beschouwen. Alleen dat al is een moeilijke opgave. Ik denk dat ik na het inpakken eerst maar een rondje door het park ga lopen (natuurlijk met mijn backpack op m'n rug) met als doel om opnieuw heel kritisch naar de inhoud te kijken. Scheelt wellicht weer wat kg, haha.

Over overbodige zaken, sommige dingen moet je nou eenmaal toch meenemen 'voor het geval dat'. Dan hebben we het eigenlijk vooral over onze medicijn voorraad. We kunnen wel een apotheek gaan beginnen zeg in Azië, haha.

Even iets anders, wat we willen doorgeven aan jullie. Met deze blog gaan we jullie een beetje op de hoogte houden tijdens onze reis. Tenminste we gaan een poging doen tot. Dit zal natuurlijk afhankelijk zijn van de hoeveelheid wifi en daarnaast de hoeveel 'zin', haha. Wij gaan namelijk alle verplichtingen loslaten en de ultieme vrijheid ervaren. Maar zolang we het leuk vinden posten we regelmatig wat. Via een postduif of kokosnoot duurt het namelijk zolang.

Je kunt je e-mail adres invullen op onze blog, dan krijg je automatisch een mailtje wanneer er een update verschijnt.

Liefs, Irene en Raphaël

P.s. Nog even een mooi fotootje om alvast in de stemming te komen.

Strand Thailand

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Simone:
    6 oktober 2015
    Heeee lieverdsss, ik ben de eerste die een reactie plaatst yes!! Hopelijk krijg ik nu een mail binnen als er een verhaal is getypt door 1 van jullie. Ik wens jullie allebei super veel plezier en let goed op jullie zelf en jullie spullen!! En wanneer jullie terug zijn heb ik hopelijk ook bijna mn diploma binnen dus kunnen we nog een keer feesten als je terug bent Ireen! Hahaha. Kussies en tot over 3 maanden! Xx
  2. Ron:
    6 oktober 2015
    Heel veel reisplezier ......en misschien tip .....vraag ook aan de locals of ze
    nog speciale plekjes weten ....veel staat nog ongeschreven
  3. Marianne:
    6 oktober 2015
    Heeeej avonturiers!! Natuurlijk volgen wij graag jullie reis. In ieder geval enjoy!!!!alle indrukken zullen jullie verrijken! Heel goede reis gewenst xxx
  4. Jacq:
    6 oktober 2015
    Heel veel plezier en geniet van alles dat je daar tegen komt. Xxx jacQ
  5. Jannie:
    10 oktober 2015
    Hoi Irene en Rafaël
    Leuk hoor en spannend we verheugen ons op de verhalen en vinden het leuk om jullie te volgen
  6. Irene:
    11 oktober 2015
    Dankje voor de leuke en lieve reacties. Leuk dat jullie ons gaan volgen! Rechts op de site (in het bruine blokje genaamd mailinglijst) kun je je e-mail adres invoeren. Je krijgt dan een mailtje en als je deze bevestigt krijg je daarna automatisch een e-mail als er een update verschijnt. Liefs van ons.
  7. Monique:
    15 oktober 2015
    Hoi hoi!
    Wat leuk dat ik jullie zo kan volgen!
    Leuk om te lezen hoe jullie alle voorbereidingen en de voorpret ervaren.
    Ik wil jullie een hele avontuurrijke en geweldige vakantie toewensen samen!!
    Heeeeeeeeeeeeeel veel plezier en GENIET van alle mooie dingen!
    Liefs,
    Monique