Langkawi

3 januari 2016 - Langkawi, Maleisië

Al snel hebben we gezien dat Penang niet is wat we willen. Drukke wegen vol toeterende autos, nee wij willen strand. Tropisch strand, palmbomen, wit zand en gezellige barretjes. Op naar Langkawi, een prachtig Maleisisch eiland vlakbij Thailand.
Het is alweer even geleden dat we op Langkawi waren, maar wat een heerlijk eiland!

Hieronder kort wat wij deden en vonden van het mooie Langkawi:
- De witte stranden, het eerste wat opvalt is dat het zand ongelofelijk wit is!
- Groen, Langkawi is een prachtig groen eiland vol palmbomen en rijstvelden
- De vriendelijke mensen. Van heel Azië waren de mensen in Langkawi het allervriendelijkste. Iedereen begroette ons en de mensen zeiden allemaal: Welcome to Langkawi.
- De sfeer: Wat een heerlijke sfeer op Langkawi. 's Avonds worden allerlei kussen en kaarsjes op het strand neergezet. Ook worden allerlei verplaatsbare barretjes bet strand op gereden om lekkere drankjes te bestellen. De sfeer is enorm romantisch.
- Eten, Er zijn talloze gezellige restaurantjes. Heerlijk ontbijt bij de breakfastbar en de pizza bij de pizzamaker was heerlijk.
- Tour: we hebben een hele leuke tour gedaan met een boottochtje door een mangrovebos. We zien een visfarm met grote roggen en roofvissen, we zien enorm veel roofvogels, een gevaarlijke slang, tropische krabbetjes, zwemmende apen en een prachtige omgeving.
- Slapen, we slapen in een heerlijke kamer met een geweldig groen uitzicht, palmbomen en koeien.

Wist je dat
- Aziaten tegelijkertijd sperziebonen en groene pepers in je gerecht doen. Zaten we weer te huilen in een restaurant.
-Irene 60 muggensteken heeft opgelopen tijdens tien minuten buiten zitten. Ja, we hebben ze geteld.